
Accesul la informatie, la comunicare, la imprimanta este obligatoriu.
În ce constă un sistem voce-date? |
- Centrala – conecteaza furnizorul de servicii de voce (de exemplu Romtelecom, RDS, Orange, Vodafone, etc) si care distribuie apelurile in functie de birouri, numere personale si alte functii selectate de beneficiar. Functiile cele mai importante ale unei centrale: AA (Auto Attendant – o functie care permite apelantului sa fie transferat automat catre un numar fara centralista), Call blocking (bloceaza un numar), Call forwarding (redirectionarea unui apel catre un anumit numar de telefon) si multe altele.
Centralele telefonice pot avea trunchiuri externe pe tehnologie analogica, ISDN, IP sau combinate. Numarul de trunchiuri externe si numarul de abonati interni variaza de la model la model.
- Posturile telefonice -Telefoanele conectate prin infrastructura de cabluri la centrala telefonica. Posturile telefonice pot fi analogice, ISDN sau IP, in functie de tipul centralei telefonice.
- Dulapuri repartitoare – Rackurile sunt dulapuri in care sunt montate echipamentele pasive (patch paneluri pentru cupru sau fibra optica) si active (centrale telefonice, servere, switchuri, media convertere etc.). Aici se centralizeaza infrastructura de cabluri si se configureaza modul de functionare al retelei.
- Patch panelurile – sunt echipamente pasive care ajuta la functionarea retelei si se conecteaza la cacblurile de transmisie. Montate in dulapurile repartitoare, ele pot reconfigura orice conexiuni cu ajutorul patch cordurilor.
- Prizele voce-date – se monteaza la posturile de lucru aparent sau ingropate in perete.
Indiferent de numarul de retele solicitate si dimensiunea cladirii o proiectare eficenta ajuta la o utilizare eficienta.